Szkolne Koło Krajoznawczo-Turystyczne

HAMAK

Kalendarium

2002/2003        2003/2004         2004/2005       2005/2006       2006/2007

Koło turystyczno - krajoznawcze powstało w roku szkolnym 2001/2002 jako kontynuacja wcześniej podjętych starań. Obecnie opiekunka i jego członkowie czynią starania o wpisanie go do rejestru PTSM.

Koło posiada już swoją nazwę "HAMAK", która jest efektem poważnej burzy mózgów członków koła i jednej ciekawej wycieczki. Jeżeli chcecie się dowiedzieć coś więcej, zapraszamy do wstąpienia w szeregi klubowiczów.

Wycieczki, rajdy i wypady w ciekawe miejsca to nie jedyny cel koła. Prowadzone są również zajęcia teoretyczne, które przybliżają geografię, historię i specyfikę regionu w którym mieszkamy.

Jesteśmy liczną, ale zgraną grupą. Nasza opiekunka, Pani Jadwiga Banaś i potrafi sprawić, aby na każdym rajdzie była sympatyczna atmosfera i ... wiele powodów do śmiechu, dlatego też bardzo często wybieramy się na takie piesze wędrówki. Ciekawe rozmowy, nowe znajomości, tajemnicza, leśna atmosfera sprawiają, że zapominamy o kilometrach. Widzieliśmy też pierwszy śnieg. Najkrócej można to ująć tak: cały czas jesteśmy w drodze, ale powiedzcie sami, przecież gdyby kózka nie hasała, to by się jej mięśnie zastały. Czyż nie?

Członkowie naszego koła uczestniczyli w następujących imprezach turystycznych:

V Wojewódzki zlot PTSM "Beskidzka Wiosna 2001"
odbył się w dniach 19-21.04.2001.Zorganizowany został przez szkolne koło PTSM "Włóczykij" w Bieczu. Trasa rajdu zaczynała się w Szymborku  przez Maślaną Górę (747m) do Szalawej (pierwszy dzień). Później przez Buczek (596m) - Łysą Górę do Gorlic. Następnie z Gorlic do Zagórzan przez Wilczek (375) do Biecza (drugi dzień). Przewodnikiem był Rafał Linkowski. W Bieczu w Szkole Podstawowej Nr 2 odbyły się 2 konkursy. W konkursie ekologicznym udział brała Anna Myśliwiec, zajęła VI miejsce. W konkursie turystyczno-krajoznawczym brali udział Marcin Król, Michał Źrebiec i Katarzyna Teleszyńska, którzy zajęli wysokie III miejsce. Odbył się również konkurs piosenki turystycznej, gdzie nasza grupa zajęła II miejsce.

Rajd Międzyzdroje odbył się w dniach 11-12 05.2001r.
Trasa prowadziła od Woli Niżnej przez Polany Surawiczne-Jawornik (761), dział (668) do Rymanowa Zdroju (1 dzień). Następnie przez Dolinę Czarnego Potoku - Wałtuszawa, Deszno do Rymanowa Zdroju (2 dzień). W Szkole Podstawowej w Posadzie Górnej koło Rymanowa Zdroju odbył się konkurs ekologiczny, w którym uczestniczył Marcin Papciak
i konkurs turystyczno-krajoznawczy, w którym uczestniczył Michał Źrebiec (VII miejsce). Odbył się też konkurs piosenki turystycznej.

Rajd śladami historii : Wiśniowa-Stępina, odbył się w sobotę 9.06.2001.
Pogoda nie sprzyjała pieszej wędrówce, mimo to humor i pogoda ducha uczestników podnosiła temperaturę otoczenia. Zwiedziliśmy min. bunkier Hitlera, rezerwat Góry Chełm. Po drodze oglądaliśmy wspaniałą panoramę Strzyżowsko-Czarnorzeckiego Parku Krajobrazowego.

W dniach od 4-6 października odbył się XXIV zlot PTSM - Lesko 2001.
Nasze koło reprezentowane było przez 9 osób które w czwartek musiały wstać o 3.00 (rano!) aby dotrzeć do Ustrzyk Dolnych, stąd rozpoczynała się trasa. Przewodnikiem na tej trasie był P. A. Rypski, który prowadził nas przez 2 dni. Zobaczyliśmy min. Holicę, zaporę w Myczkowcach, kamień Leski. W piątek wieczorem odbyły się liczne konkursy, min. konkurs piosenki turystycznej. Nasza drużyna przygotowała piosenkę w której znalazły się wszystkie najważniejsze wydarzenia z rajdu.

I jesienny rajd na Liwoczu 20.10.2001.
Mamy nadzieję że będą następne rajdy tego typu. Mimo gęstej mgły, wrażeń i przygód nie brakowało. Na zakończenie zapaliliśmy ognisko - były pieczone ziemniaki, kiełbasa,
do której nasz kolega Szymek przygotował herbatę z jagód potem jeszcze bawiliśmy się w podchody.

10.11.2001 to rajd w Beskid Niski
Folusz - Magura Wątkowska - Kornuty -Diabli Kamień. Mieliśmy wielkie szczęście, już na dworcu PKS w Jaśle swoją pomoc przewodniczą ofiarował nam pan Kaczor przewodnik PTTK-u. Dzięki jego uprzejmości zobaczyliśmy leżącą poza szlakiem wieś łemkowską - Hubę Pielgrzymską (już nie istniejącą). Potem już tylko ze swoja opiekunką brnęliśmy przez pierwszy śnieg.