Szkolne Koło Krajoznawczo-Turystyczne

Kalendarium

2001/2002       2002/2003       2003/2004       2004/2005       2005/2006

RAJD - CIĘŻKOWICE - 23.09.2006 – sobota
Pierwszy dzień jesieni witamy w grupie 20 osobowej w Ciężkowicach. To urocze miejsce wybraliśmy na powitanie jesieni.
Dla większości z nas była to pierwsza wizyta w rezerwacie geologicznym ”Skamieniałe Miasto”. Podziwialiśmy spacerując szlakiem niebieskim różnorodne formy skalne, które powstały w wyniku wietrzenia piaskowca. Szczególną uwagę przykuwała postać „Czarownicy”, piękny był „Flakon”
i gorące skąpane w promieniach słonecznych „ Piekło”.
Warto zobaczyć i zapamiętać: „Piramidy”, „ Borsuka”, „Pustelnię” , „Orła”, „Grunwald”.
W Wąwozie Czarownic znajduje się wodospad. Niestety słoneczna i sucha pogoda ostatnich dni  spowodowała, że mie było ani kropli wody, która by spadła z progu tego dużego i majestatycznego wodospadu.
Ciekawym obiektem historycznym leżącym w odległości 1,5 km od Ciężkowic jest dwór i park zachowany po genialnym kompozytorze, pianiście i polityku Ignacym  Paderwskim w Kąśnej Dolnej.

2.12.2006 – STĘPINA
W piękny grudniowy poranek grupa miłośników turystyki z Jasła wyruszyła na kolejny rajd turystyczny. W Jaśle świeciło słońce, a niebo miało kolor błękitu. Trudno było  uwierzyć, że to już  grudzień.
Po około 45 min dojechaliśmy do Chytrówki przysiółka wsi Stępiny. Bus został na  prowizorycznym parkingu. Uczestnicy wyprawy zapoznali się z tablicą  informacyjną dotyczącą Strzyżowsko – Czarnorzeckiego Parku Krajobrazowego i Rezerwatu Góry Chełm.  Następnie nasza wesoła grupa powolutku szła w kierunku najwyższego wzniesienia tego regionu na górę Chełm – 532 m.n.p.m. Otaczający krajobraz stanowił las regla dolnego składający się głownie z buczyny karpackiej. Po wejściu na wierzchołek przygotowaliśmy miejsce na ognisko, a następnie udaliśmy się do zabytkowej kapliczki. Na szczycie góry był mróz i wszystkie kałuże pokryte były grubym lodem. Było bardzo zimno, dlatego szybko rozpaliliśmy ognisko alby się ogrzać i zjeść pachnące kiełbaski z ogniska.
Kolejny etap naszej wycieczki prowadził do schronu kolejowego z okresu II wojny światowej, w którym doszło do spotkaniu Hitlera z Mussolinim. Ponieważ jest po sezonie turystycznym, nie mogliśmy wejść do środka. Część młodzieży obiegła dookoła tunelu, który liczy prawie 500m długości.

XIII Wojewódzka Giełda Piosenki Turystycznej i Ekologicznej

Dukla 27  - 28 kwietnia 2007 r.

W dniach 27- 28 kwietnia 2007 roku odbyła się w Dukli XIII Giełda Piosenki Turystycznej i Ekologicznej.  Organizatorami jak co roku byli:
- Zarząd Oddziału Polskiego Towarzystwa Schronisk Młodzieżowych w Krośnie;
- Miejsko – Gminny Ośrodek Kultury w Dukli;
- Szkolne Schronisko Młodzieżowe w Dukli;
   przy współudziale finansowym:
- Kuratorium Oświaty w Rzeszowie,
- Gminy Dukla,
- WFOŚ i GW w Rzeszowie,

W piątek 27 kwietnia o godz. 8.35 wyruszyliśmy ze śpiewem na ustach z Jasła do Dukli, występować mieli Iza i Magda (śpiew). Wojtek (gitara) i Kuba (akordeon).
Po przyjeździe i zakwaterowaniu w Szkolnym Schronisku Młodzieżowym w Dukli wyjechaliśmy na wycieczkę krajoznawczą po Beskidzie Niskim. Najpierw pojechaliśmy na Górę Zaśpit w Trzcianie gdzie jest pustelnia Św. Jana z Dukli oraz źródełko z wodą „dającą mądrość” po jej wypiciu. Następnie zwiedzaliśmy po stronie Słowackiej miejsca walk żołnierzy Słowackich z Niemcami w czasie II wojny Światowej oraz cmentarz Dukla gdzie leżą żołnierze polegli w tych walkach.
O godz. 18.30 w sali kinowej w Dukli rozpoczął się konkurs piosenki, każdy zespół miał zaśpiewać 2 piosenki turystyczne i 1 piosenkę o treści ekologicznej ze własnym tekstem. W tym roku w konkursie wzięło udział 7 grup ze szkół gimnazjalnych. My śpiewaliśmy piosenki turystyczne: „Bieszczadzki trakt” i „Bieszczady rock end roll” oraz ekologiczną „Dym” do melodii „Dym z jałowca” do której słowa przerobili Magda, Iza i Wojtek. Niestety na wyniki musieliśmy czekać w nerwach do dnia następnego. Uroczyste ich ogłoszenie nastąpiło w sobotę 28 kwietnia o godz. 9.00. Jaka była nasza radość gdy okazało się, że w kategorii piosenki turystycznej i w kategorii piosenki ekologicznej nasz zespół zdobył 1 miejsce. Otrzymaliśmy dyplomy i ciekawe nagrody, które wręczył pan Jan Barut - Prezes ZO PTSM w Krośnie.